Jan 29, 2010

Atasi marah & panas baran ( Cara Islam )

Sifat pemarah dan panas baran adalah suatu emosi yang kadang-kadang berlaku kepada manusia biasa. Marah tidak digalakkan di dalam Islam dan perlu dikawal kerana ia memberi impak negatif terhadap keperibadian, keseimbangan akal dan keharmonian masyarakat.
Cara mengatasi marah dalam Islam ialah:

1. Mengubah Posisi - Rasulullah s.a.w bersabda: ¿Apabila salah seorang di antara kamu marah, dan ketika itu ia dalam kedudukan berdiri, maka hendaklah ia duduk. Kerana hal itu akan menghilangkan marahnya. Dan kalau tidak, maka hendaklah ia berbaring.¿ (Riwayat Muslim)

2. Berwuduk - Rasulullah s.a.w bersabda: ¿Marah itu datangnya daripada syaitan, dan syaitan itu diciptakan daripada api, sedangkan api itu hanya dipadamkan dengan air. Oleh itu apabila salah seorang di antara kamu marah, maka hendaklah ia berwuduk¿ (Hadis Riwayat Abi Daud) .

3. Minum air.

4. Mendiamkan diri ketika marah.. banyakkan istighfar di dalam hati.

5. Berlindung kepada Allah daripada syaitan.

6. Meluahkan perasaan dan masalah dalam keadaan masa dan tempat sesuai.

7. Berfikiran positif.

8. Belajar menyampaikan kemarahan secara positif dan terhormat; elakkan daripada memekik atau bertindak garang.

9. Bawa bertenang seperti menarik nafas.

10. Senyum kerana senyuman mampu meredakan tekanan.

11. p td0q~

Wallahu wa'lam...

t0ot

assalamualaikum....
akhirnya...
tegerak jgak aty aku nak p0st entry pkai ayat x formal...:P
p0st p0wn x taw nak cakap apa...
saja test p0st...
sbb p0st aku kat bawah ni mcm gel0ng jew...
hah..tgk..1 post..
linkwithin ada 2
yg bintg2 tu bnda apa tah...ada 2 gak
biaq je la...
publish post...
~home~
hek2
calo!~

Penghinaan Islam didalam permainan Video

'Video Game' atau dalam Bahasa Melayu 'Permainan Video' makin mejadi kegilaan ramai kanak kanak dan remaja terutamanya seperti aq...permainan video PC, PS2 dan PS3,XBox dan bermacam macam lagi.Tapi tahukah anda ada terdapat permainan video yang secara secara terang-terangan menghina Islam??


Berhati-hati dengan permainan2 ini!!! Benarlah firman Allah:

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.

( Suratul Baqarah : ayat 120 )




unt0k pengetahuan korang,game kt ats ni adalah salah sat0o my favorite game...
tpi skunk ni x men da...x caya sdah... :P
satu adegan dalam game tersebut dipaparkan pintu kaabah sebagai pintu yg
menghubungkan di antara dunia syaitan dan dunia nyata... dan yang membukakan
pintu tersebut adalah character c.g.i. yg telah menyerahkan diri pada kuasa ilmu
hitam yg sememangnya islam melarang amalan itu

ayat character c.g.i. itu ada membaca ayat... klau tak silap lebih kurang begini
permulaannya...

" wahai pintu yang menghubungkan dunia kegelapan"
[dalam bahasa inggeris]

dan character itu membaca ayat itu didalam kitab yang dipegangnya... klau tak
silap kitab bible... pasal di akhir scene character tersebut ada menyebut 7 ayat
kemusnahan yg tercatit didalam bible...

Tujuh ayat kemusnahan dlm Bible:
1) Wrath ( Murka )
2) Sloth ( Kemalasan )
3) Lust ( Nafsu )
4) Gluttony ( Kerakusan )
5) Greed ( Ketamakan )
6) Pride ( Kebanggaan )
7) Envy ( Iri Hati )

Gambar pintu Kaabah yang sebenar dan bandingkan gambarnya di dalam permainan ini...


Perhatikan gamba dibawah ini

Pintu Kaabah:






Helah Penghinaan:











Bukti:


Devil May Cry 3 : Penghinaan Pintu Kaaba


Berikut adalah Comment org dengan Si Upload di Youtube.com ;


Narupan18:

they open kaaba door?
Kaaba is holy
Allah will push them to Hell in the Last Day
I am Muslimes...

Terjemahan Narupan18 :

Mereka buka Pintu Kaaba?
Kaaba ini suci
Allah akan mencampakkan Mereka(yang mencipta permainan ini) ke dalam Neraka pada Hari Terakhir (kebangkitan)
Aku adalah Beragama Islam


rocketboy2011
(si Upload):

Its a flippin game retard.
allah aint guna do shit.


Terjemahan Rocketboy2011 :

Ini merupakan permainan ciptaan Filipina yang terbantut.
Allah tidak akan menggunakan kesialan.

Wallahualam


Cara Makan Maggi Dengan Betol !!




Assalamualaikum!!
4 All who Love eating Maggie
DO NOT IGNORE THIS
Especially those fond of Maggi
Cara yg betul utk masak mi segera tanpa merosakkan badan dan kesihatan kita. Kebiasaannya, kita masak dgn meletakkan kedalam periuk, air, letak serbuk, dan masak dlm 3 minit, lepas tu sedia utk dimakan

This is the WRONG method of cooking the instant noodles.
Dengan melakukan ini, bila kita memasak bersama serbuk, ia akan menukarkan struktur molekul MSG, menyebabkan toksik.

Perkara lain yg anda tidak sedar ialah, mi telah disalut lilin, dan badan kita memerlukan 4-5 hari untuk menyahtoksik lilin yg telah kita telan
CORRECT METHOD :
1.didihkan mi segera shj]2. pabila mi telah masak, keluarkan, buang air rebusan yg ada lilin tu..
3. masak air sekali lagi,letak mi tadi dlm air mendidih, padamkan api.
4. [bila api telah dipadamkan, ketika air masih panas, letak serbuk kedalamnya, utk buat sup
5. bagaimanapun, jika anda perlu masak maggi goreng, keluarkan mi dan tambah serbuk perisa, dan toskan - aku rasa tos dulu mi baru gaul dgn serbuk..

Dietician's Note: If you buy plain hakka noodles which you make initially need to boil in water and discard the water. This will soften the noodles but to prevent it from sticking we need to add a tbsp of oil and also the noodles are deep fried partially to make it crunchy and then dusted with flour to prevent it from sticking while boiling. Hence when you buy the noodles they are already made unhealthy and this is the type we use to make stir fry noodles and the regular maggi too is made the same way plus they add MSG/ ajinomoto and other chemical preservatives.
[ yg ni nota dari utk pengamal diet: diorang galakkan celur mi tu dulu (katanya mi hakka,tp kita gunalah mi yg halal ye..). Dah celur tu buang airnya..sbb ada wax/lilin. Kalau nk rangup, goreng separa, tabur dgn tepung utk elak mi melekat ketika celur semula..]
sejumlah besar pesakit dlm lingkungan 18-24 thn menderita sakit pankreas..akibat slalu mkn mi segera.. jika kekerapan makan mi segera adalah lebih 3 kali dlm seminggu, maka sgt teruk kesannya nanti...
Sekian..wsalam ;D


Jan 28, 2010

Islam 4 peace a|k|a i4p


Assalamualaikum. Saya merasakan Website Komuniti Islam 4 Peace ini bermanfaat dan patut dikongsi oleh orang ramai. disini saya ingin mempromosikan website ini..dan cara2 nak mempromosikan website ini. Terdapat pelbagai cara untuk anda mempromosikan dan memperkenalkan website ini kepada kenalan-kenalan anda.

Jan 27, 2010

5 Syarat nak buat maksiat


Suatu hari ada seorang lelaki yang menemui Ibrahim bin Adham. Dia berkata, "Wahai Aba Ishak! Selama ini aku gemar bermaksiat. Tolong berikan aku nasihat." Setelah mendengar perkataan tersebut Ibrahim berkata, "Jika kamu mahu menerima lima syarat dan mampu melaksanakannya, maka boleh kamu melakukan maksiat." Lelaki itu dengan tidak sabar-sabar bertanya. "Apakah syarat-syarat itu, wahai Aba Ishak?"

Ibrahim bin Adham berkata, "Syarat pertama, jika kamu bermaksiat kepada Allah, jangan memakan rezekinya." Mendengar itu dia mengernyitkan kening seraya berkata, "Dari mana aku mahu makan? Bukankah semua yang ada di bumi ini rezeki Allah? "Ya!" tegas Ibrahim bin Adham. "Kalau kamu sudah memahaminya, masih mampukah memakan rezekinya, sedangkan kamu selalu berkeinginan melanggar larangan-Nya?"

"Yang kedua," kata Ibrahim, "kalau mahu bermaksiat, jangan tinggal di bumi-Nya! Syarat ini membuat lelaki itu terkejut setengah mati. Ibrahim kembali berkata kepadanya, "Wahai Abdullah, fikirkanlah, apakah kamu layak memakan rezeki-Nya dan tinggal di bumi-Nya, sedangkan kamu melanggar segala larangan-Nya?"

"Ya! Anda benar." kata lelaki itu. Dia kemudian menanyakan syarat yang ketiga. Ibrahim menjawab, "Kalau kamu masih mahu bermaksiat, carilah tempat tersembunyi yang tidak dapat terlihat oleh-Nya!" Lelaki itu kembali terperanjat dan berkata, "Wahai Ibrahim, ini nasihat macam mana? Mana mungkin Allah tidak melihat kita?" "Ya, kalau memang yakin demikian, apakah kamu masih berkeinginan melakukan maksiat?" kata Ibrahim. Lelaki itu mengangguk dan meminta syarat yang keempat.

Ibrahim melanjutkan, "Kalau malaikat maut datang hendak mencabut rohmu, katakanlah kepadanya, 'Ketepikan kematianku dulu. Aku masih mahu bertaubat dan melakukan amal soleh'." Kemudian lelaki itu menggelengkan kepala dan segera tersedar, "Wahai Ibrahim, mana mungkin malaikat maut akan memenuhi permintaanku?"

"Wahai Abdullah, kalau kamu sudah meyakini bahawa kamu tidak boleh menunda dan mengundurkan datangnya kematianmu, lalu bagaimana engkau boleh lari dari kemurkaan Allah?"

"Baiklah, apa syarat yang kelima?" Ibrahim pun menjawab, "Wahai Abdullah kalau malaikat Zabaniyah datang hendak mengiringmu ke api neraka di hari kiamat nanti, jangan engkau ikut bersamanya."

Perkataan tersebut membuat lelaki itu insaf. Dia berkata, "Wahai Aba Ishak, sudah pasti malaikat itu tidak membiarkan aku menolak kehendaknya." Dia tidak tahan lagi mendengar perkataan Ibrahim. Air matanya bercucuran. "Mulai saat ini aku bertaubat kepada Allah." katanya sambil terisak-isak.


Jan 24, 2010

Maafkanku Ibu

Disaat derita engkau merasa..
Aku lena disudut cahaya..
Penat..
Lelah..
Menangis bersuara..
Indahnya jasa..
Bak sinar cakrawala..

Aku turun di lantai dunia..
Tanpa dosa serta pahala..
Hari demi hari aku melangkah...
Menyaksi khilaf serta derita..
Aku lupa siapa aku..
Aku lupa jasa asal ibu..
Aku lupa deritamu..

Maafkan aku ibu..
Dalam bicara aku bersuara..
Menunggu bulan mula bercahaya..
Menunggu bintang terang cerita..
Akan aku dalam gelita..
Tanpa cahaya dari kemaafanmu..
Sesungguhnya aku dahagakannya..
Maafkan aku ibu..

Tanda Kematian


TANDA 40 HARI
Tanda akan berlaku sesudah
waktu Asar. Bahagian pusat kita
akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini
daun yang tertulis nama kita
akan gugur dari pokok yang letaknya di
atas Arash Allah SWT.
Maka Malaikat Maut akan mengambil daun
tersebut dan mula membuat
persediaannya ke atas kita, antaranya
ialah ia akan mula mengikuti
kita sepanjang masa. Akan terjadi
Malaikat Maut ini akan
memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan
jika ini terjadi, mereka
yang terpilih ini akan merasakan
seakan-akan bingung seketika.
Adapun Malaikat Maut ini wujudnya cuma
seorang tetapi kuasanya untuk
mencabut nyawa adalah bersamaan dengan
jumlah nyawa yang akan
dicabutnya.
TANDA 7 HARI
Adapun tanda ini akan diberikan hanya
kepada mereka yang diuji dengan
musibah kesakitan di mana orang sakit
yang tidak makan secara
tiba-tiba ianya berselera untuk makan.
TANDA 3 HARI
Pada ketika ini akan terasa denyutan di
bahagian tengah dahi kita
iaitu diantara dahi kanan dan kiri. Jika
tanda ini dapat dikesan maka
berpuasalah kita selepas itu supaya
perut kita tidak mengandungi
banyak najis dan ini akan memudahkan
urusan orang yang akan
memandikan kita nanti.
Ketika ini juga mata hitam kita tidak
akan bersinar lagi dan bagi
orang yang sakit hidungnya akan
perlahan-lahan jatuh dan ini dapat
dikesan jika kita melihatnya dari
bahagian sisi. Telinganya akan layu
dimana bahagian hujungnya akan
beransur-ansur masuk ke dalam.
Telapak kakinya yang terlunjur akan
perlahan-lahan jatuh ke depan dan
sukar ditegakkan.
TANDA 1 HARI
Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana
kita akan merasakan satu
denyutan di sebelah belakang iaitu di
kawasan ubun-ubun di mana ini
menandakan kita tidak akan sempat untuk
menemui waktu Asar keesokan
harinya.
TANDA AKHIR
Akan berlaku keadaan di mana kita akan
merasakan satu keadaan sejuk
di bahagian pusat dan ianya akan turun
ke pinggang dan seterusnya
akan naik ke bahagian halkum.
Ketika ini hendaklah kita terus mengucap
kalimah syahadah dan berdiam
diri dan menantikan kedatangan
malaikatmaut untuk menjemput kita
kembali kepada Allah SWT yang telah
menghidupkan kita dan sekarang
akan mematikan pula.
Sesungguhnya mengingati mati itu adalah
bijak
Saling berpesan2lah sesama kita..

Lukisan Rindu

Pada tangisan atau jua pada air mata
Hadir rasa yang tak bisa ku lari dari nya
Lukisan rindu yang terlakar di wajah ku
Hadir dari hati yang di himpit perasaan
Dirimu ku rindu oh kekasih Allah
Walau kita tak pernah bersua


Mengalir mutiara suci di pipi ku
Sambil di bibirku berselawat mengingati mu
Kerinduan bertamu tak bis a lagi ku bendung
Hanya bisa ku luah dengan kata bermadah
Ku harapkan rahmat Allah
Ku harapkan syafaat mu
Agar bisaku bersama mu
Oh Rasulullah..


Ku baca sirah mu
Ku hayati kata-kata mu
Betapa indah akhlak mu
Betapa erat ukhuwwah mu dan sahabat


Ku andaikan diriku
Berada disisi mu
Namun ku langsung terpana
Betapa hinanya aku disamping mu


Aku yang banyak berdosa
Mengharap maghfirah Allah
Aku malu pada mu
Duhai Rasulullah


Lukisan rindu pada mu
Penuh berwarna


Ya Rasulullah...

Ya Allah...





Jan 23, 2010

Hanya dengan satu minit

1. Dalam 1 minit anda boleh membaca 7 kali surah Al-fatihah
Dikisahkan, suatu ketika Rasulullah SAW melihat sebuah lembaran yang terbuat dari mutiara yang sangat langka, yang berada di bawah Singgasana Allah SWT. Beliau juga melihat lembaran lain yang terbuat dari zamrud. Di atas lembaran yang pertama terdapat Surah Al Fatihah, yang berisi 7 ayat.

Sedangkan di atas lembaran yang kedua, Rasulullah SAW melihat seluruh isi Al Quran.Beliau lalu bertanya kepada Malaikat Jibril AS, “Wahai Jibril, apa ganjaran bagi orang yang membaca Surah Pembuka itu?”. Jibril AS menjawab, “Tujuh pintu neraka akan ditutup baginya dan tujuh pintu surga akan dibuka baginya”.

Bayangkan dengan 7 Kali Bacaan

2. Dalam 1 minit anda boleh membaca 20 kali surah Al-Ikhlas

Rasulullah Saw bertanya lagi, “Apa ganjaran bagi mereka yang membaca Surah Al Ikhlas?”. Jibril As menjawab “Para malaikat akan memberinya minuman dari 4 sungai yang amat nikmat, yang disebut dalam Al Quran: sungai air kristal murni, sungai susu, sungai anggur dan sungai madu”.

3. Boleh menyebut Kalimah “Laa ilaaha ill-Allah” (Tiada Tuhan melainkan Allah) Sebanyak 50 kali

4. Boleh memohon keampunan dari Allah S.W.T dgn menyebut Astaghfirulah Al-Adzim 100 Kali

5. Boleh menyebut Kalimah “Alhamdulillah ” (Bersyukur kepada Allah) sebanyak 60 kali

6. Boleh menyebut SubhanAllah, Wal-hamduLillah, Wala ilaha ill-Allah, Wa Allahuakhbar sebanyal 18 kali

Cuba bayangkan dengan hanya satu minit apa yang dapat kita lakukan. Mungkin semasa memandu, mungkin sebelum tidur, atau semasa duduk menunggu rakan yang belum sampai.
Sesungguh Allah sentiasa memberi petunjuk dan Hidayah Nya walaupun dalam 1 minit kita mengingati Nya,

Masya Allah, Sungguh besar nikmat Allah. Beruntunglah kepada mereka yang mengingati Allah bukan hanya seminit, tetapi setiap saat dan detik.

p/s : Sekadar menasihati diri ini yang kian alpha pada Rabbnya

Wallahualam..

~bulletins tag~

no title

Assalamualaikumalam…
slamat ptg dan salam sjahatera kpda ahli gengblogger n pnjengok blog ini..
aq bru shja shat dri dmm dan pnin dan bt0k2..
alhamdullilah…
ok..
mengapakah aq update blog ni ha?
Aq pon x taw…
Satgi nak blk rmah t0k/nenek aq da…
Nk menggemaskni halaman rmah t0k aq..
Sperti memesin/memotong rump0t yg lbat kt blakang rmah
Mer0bohkan reban ayam yg sudah tdak brguna lg..
Mmbkar smpah yg menyemak..
Dan laen2..
ok la...
wa caw lu..
kah3..
wsalam..

Jan 22, 2010

bicara buat sahabat




DISAAT KU MENANTI..
HATI TERDETIK BERBICARA
SAHABAT...
SAHABAT...
SAHABAT...
LALU IMAN MENJAWAB..
IA ADA DI DALAM HATI..
PABILA DUKA IA DATANG MENGHAMPIRI
PABILA SUKA IA DATANG BESAMA BERLARI
WAHAI SAHABAT KU...
BEGITU AKU MENGHARGAIMU
BEGITU AKU GEMBIRA BERSAMAMU
KERANA JALINAN KITA
SUDAH TERPELIHARA...
BEGEMA 4 ASC MENGANJUR CERITA
SUKA DAN DUKA DILALUI BERSAMA
MARAH??
TIADA DI JIWA..
DENGKI??
TERBANG BERSAMA...
WAHAI JIWA NAN LARA..
WAHAI JIWA NAN DUKA
PERGI LAH BERSAMA...
AKU HANYA INGIN GEMBIRA..
BERSAMA SAHABAT BERSUMPAH SETIA...

bwat SAHABAT 4asc:-

~hasnul@anol
~ismail@mae
~izzaidi@ijai
~fitri@ekap
~jalal
~hanif@hanep
~hafizul@apis@pzol
~amir@amer
~amirul@mir0l
~firdaus@ped0ih
~siddiqi@siddiQQi
----------------------------------------
-dilah
~asfi
~ain
~huda
~syazana@ca-a
~shayidah@sha
~umi shahirah@umiee
~syamila@mila
~aina
~amira@miye
~fatin nazzua@atin wa
~fahda
~nadia
~amalina@mina
~khairiah@k-ah
~farah@paah
~masyitah@masyi
~asiffa
~fatin farhana@teinna
~husna@cuna
~silafatin@atin
~nur jannah@jannah
~nor shahirah


Lelaki 97 Tahun Menulis Al-Quran di 8 Biji Telur

salam.. Subhanallah. Sebenarnya ini ksah yg amt2 jarng skali kta jmpa atau dngar. Malah boleh dikatakan, ianya bagai satu keajaiban yang pernah terjadi di atas muka bumi ini. Bayangkan seorang lelaki tua berusia 97 tahun berjaya menulis sebuah kitab suci Al-Quran dengan sepenuhnya di atas 8 biji telur. Ianya telur ayam dan bukannya telur burung unta atau apa sahaja telur yang besar. Agak tidak logik tapi itulah kenyataan yang harus kita terima.

Al-Quran di Telur

Al-Quran di Telur

Lagi yang menakjubkan..

Al-Quran di Telur

Al-Quran di Telur

Al-Quran di Telur

Al-Quran di Telur

Al-Quran di Telur

Al-Quran di Telur

Al-Quran di Telur

Al-Quran di Telur

wsalam..

Jan 21, 2010

zAman PerSekoLahan

HaNya zAman PerSekoLahan sHaja Yg mNgaJar
eRti PrShaBtaN & Remaja,
Dan biLa ZmAn iTu BerLalu NesCaya Ia X aKn
KemBali Lg...
Msa ini Jua Kta MmBaWa halUan MsiNg2,
Mgkin Skar uTk Kta Smua bRsaTu KmBali Dlm 1 tMpt SkCil bLik
DarJah,Bljar BerSma,BerGurau SndA,kekNtin bErsaMa...
TrBkti ZmAn pElaJar aDalaH zMan rMaja yG sUkAr dlUpaKan..
MgkIn 1 hAri nNti Kta aKn meNanGis kRana rNduKan Zman pLajar Yg sGt inDaH..
Jadi hArgaiLah ZamAn rMaja DaN pErsKolaHan AnDa...^_^



Jan 15, 2010

tukar url

assalamualaikum..
ni nak habaq sat..
aq tuka
url bl0g aq ni..
naimsab
arworld.blogspot.com ---ha...x pkai dah na...
aqnaim.blogspot.com --url bru..
pasaipa hg p tukaq??
a...
saja...pnjang sgt yg lma tu...kowt..
git0ola sbbnyer...
w0keyh..arini ari jumaat...
es0k cuti..
bley on lewat2 ni kowtttt...hu3
erm..
apa?
0wh...sihat ja...
jgn bimbng...
aq jaga kesihatan.. XP
hek..
cmner skolah aq?
aq ms0k klas apa?
aq ms0k klas 4 asc..
sbjk brtmbh..standard r kn..
bio,fiz,pqs,arb tggi,a..pa lg..mat tam...kim..dan sebagainya..
em...
buzz

k la...
dah x dak bnda apa nak tulis..
aq berundur dahulu,,,
semog
a brjaya kpd smua..
gudluck...
WSALAM...


p.s / kesimpulannya,aku tukaq url bl0g..caw


Jan 3, 2010

cuti dah hbis,,,

AsSalAmUaLaikUm...
aq update bl0g ni sejam lpas aq blek skolah..
cuti sudah habis da..
dah jdi bdak f0rm 4 da p0wn..
2009 sdah brlalu...
a...
tdi prhimpunan...
biasa lakn..
d0k bhg2 klas..
bdak f0rm 4 0rentasi..
2 ari..arini ngn es0kkkk...
bla3..
x dak apa nk ckp..
k la...
satu g..aq x d0k asrma/h0stel da..
t la klaw ad rezeki aq ms0k..
caw
SaLaM...


em..lawa gmbq ni..:P:P