Mar 18, 2010

3 jenis "NUR" cahaya Di akhirat kelak

Assalamualaikum...lama tak update blog ni.hu3.Hari ini aku nak ...share sikit pasal tajuk entry ni.
Terdapat 3 jenis 'Nur' Cahaya di akhirat nanti.Pertama ialah cahaya seperti cahaya Bintang.Cahaya itu ialah cahaya bagi orang2 yang berenti melakukan sesuatu pekerjaan apabila terdengar azan dan segera mengambil wudu' untuk menunaikan solat.Kedua ialah Cahaya seperti cahaya Bulan.Cahaya itu adalah cahaya bagi orang2 yang mengambil wudu' dan bersedia untuk bersolat sebelum azan.'NUR' atau cahaya yang ketiga ialah cahaya seperti cahaya Matahari.Cahaya itu ialah cahaya bagi orang2 yang mengambil wudu',menyiapkan diri untuk bersolat dan sudah bersedia didalam masjid sebelum azan..so,korang nak yang mana?hu3

sekian...

13 comments:

Malwana said...

Ilmu baru~ teruskan lagi tazkirah simple2 ginih, enjoy.. ^^

AnWaRnAiM said...

insyaallah...:)

Kery said...

klu bley nak semua arrr...huhu

xde laa...bedasarkan atas kemampuan kita semua..hehe

Hafiz Mohd said...

aq nak cahaya ilahi.. haha.. klu bley aq nak cahaya bulan.. pasal aku suka berwuduk tp malas sembahyang.. haiz.. penyakit aq sejak dulu..

Cik Mirara said...

salam. yes! adik naem dh update blog. haha.
hpe akak dpt cahaya bintang. aminnn.

sweet.ants said...

nk semua cahaya :)

Legasi Piston Pecah said...

mengharapkan yang terbaik

Hafiz Mohd said...

cahaya lampu neon je xde...

Budak Pipi Tembam said...

:(

~kuyam~ said...

sy nak tiga2..InsyaAllah,sama2 berusaha demi yg terbaik :D

AnWaRnAiM said...

yep...nak yg trbaek...dan bt yg trbaek...

budak pipi tembam: npe bt mke cmtu?hu3

Budak Pipi Tembam said...

huhu...sbb ht terusik dgn tazkirah ni...:) ekspresi spoontan..;)

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,性感影片,正妹,聊天室,
情色論壇