Sep 7, 2010

Aku Dah Jumpa Lembu Cisdel !!!


Assalamualaikum. Ini adalah entry contest yang dianjurkan oleh Cisdel.com. Sesape nak join boleh pergi ke blog tersebut ye. Link Contestnye sini [KLIK]

**********************
Sebentar tadi aku telah berjaya menyelamatkan lembu Cisdel yang hampir mati kelemasan. Nak dijadikan cerita, tadi time aku baru lepas habis blogwalking naik kapal layar besar kesayangan aku tu, aku terdengar satu suara menjerit. Jeritan menangis. "Huwwwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!" Pastu aku tengok ke arah mananya datang bunyi tu. Tengok- tengok ade sekoq lembu berlari sambil menangeh.


Kedebush!!~ Tiba- tiba senyap...Memang pelik, then aku pergi cari kat tempat dia lari tadi. Dalam hati aku cakap lembu sapa la tiba2 buat drama kat tempat aku ni.


Ha? ni lembu cisdel yang baru ja menghilangkan diri haritu?? OMG! dia lemas! Aku pon dengan gaya pewira terjun kedalam laut dan menyelamatkan lembu cisdel yang tak reti berenang tu. Nasib baik lembu tu berjaya diselamatkan.


Pastu aku pon bawak dia berehat masuk dalam kapal mewah aku tu. Aku pon sembang2 ngan dia lagumana boleh mai sesat sampai sini, kalau sesat ja takpa, ni jatuh tersungkoq masuk laut. hailoo. erm.. Rupa2nya dia ni merajuk sebab ada orang ugut nak jadikan rendang sempena hari raya ni. haihs, patut la pon. Lembu2. Pandai gak ko merajuk.

Then aku pon bagi kata2 semangat kat dia " Hey cisdel, dont worry ma, orang tu gurau je kot, tanpa ko kat blog cisdel.com tu tak lengkap kot blog tu, ko amat penting! (muka yakin) takkan dyorang senang2 nak masak ko kot, Balik la kat tuan ko tu, dia tiap2 hari siang tak makan sebab cari ko tawu x? (padahal puasa) dia rindu sangat ngan ko tu"

Cisdel pon berfikir sejenak. Ye tak ye jugak. Dan dia pon mengambil keputusan untuk pulang ke pangkuan tuannya yang tersayang dalam beberapa hari lagi. Tamat.
***********************
haha, macam pelek ja! huhu..Sekian,Wsalam.

10 comments:

topo said...

tq sebab sudi join.. tapi sila letak link contest pada post ini ye

Unknown said...

@topo
same2..ok..suda letak..

ftrhd said...

lembu tengah laut? haha pandai dia berenang..

Anep™ said...

hahah...cumel lak lembu..nk diajdikan cerita...smpai lembu bole mntk tlg kt tgh2 laut..best!

Unknown said...

@Fitrihadi.com
dy lmas kowt..haha

Unknown said...

@Anip™
hek3...merapu jew ctew...ngee~

eyl said...

hadoi kiyut seyh lembu cisdel.haha

Unknown said...

@eyl

huhu..lembu cisdel mmg kiut miuttt~

Unknown said...

sian cisdel tue..
aku pn ada jumpa cisdel tue.
cisdel ada kembar ker?

Unknown said...

@shark
haha..cisdel ade byk kot..hehe

AQ NaiM