Oct 23, 2010

Aku Nak Motor!!


Assalamualaikum. Bila cukup ja umur 16 tahun, semua manusia kat malaysia da boleh amik lesen motor iaitu L & P. Tapi kalau yang tak cukup umur tu, naik motor selamber badak ja kat jalan raya, orang kata lesen "agung". Bila dah lama guna lesen agung, mesti maw buat lesen yang betul2 punya kalau da cukup umur. Termasuklah aku, tapi time aku tak dak lesen aku tak guna motor kat jalan raya ow, aku jalan belakang ja. Tu pon banyak kali jatuh tersungkoq.

Sekarang dah dapat lesen, motor dulu pon da nazak. Tak leh bawak suda. Sebenarnya, aku rasa motor dulu tu ok je lagi, cuma minyak takdak, sebab tu tak jalan. Tapi takpela, aku anggap da nazak, haha. Tak mau la bawak motor tu, gedebab, motor skuter nitro tu. Try la seacrh kat google. Bunyi pon macam kura- kura terbatuk, huhu. Kalau setakat bawak jalan belakang maw la. Lagipun motor tu dah pecah sana pecah sini, belubang sana sini, semuanya kerja aku.

Sekarang ni, kalau la dapat motor sebijik, LC ka, lagenda ka, wave 125 ka, ex5 ka? haha Tak kisahla, janji akulah orang paling bahagia kat planet ni. Aku minat LC, tapi mahal lol~ ayah aku cakap baik beli kereta ja, huhu. Ayah maw beli wave. Tapi memang tak kompem, dia cakap kalau keputusan akhir tahun ni ok boleh la, haha. Tengok gaya macam susah ja nak dapat, hailoo~. Harap2 keputusanku cun saja la.

Sebab apa aku nak motor? First boley pergi sekolah pergi sekolah naik motor, mudah~ Pergi sendiri balik pon sendiri. Tak payah tunggu adik- adik aku bersiap sebelum nak pergi sekolah, cewah.. kononnya bersiap awal la nak pergi sekolah, padahal selalu jadi punca lambat. haha. Balik pon tak payah tunggu bas da, kira lalu pondok bas boleh babai kawan2 aku, haha, kejam2.

Lain sebab? Boleh la aku nak pergi beli barang- barang sendiri, nak pergi rumah kawan ke, nak pergi jalan- jalan ngan kengkawan ke. Nak pergi makan cendol ke, huhu. Nanti kalau mak anta tuisyen, boleh abang pergi seniri ja. kan mak kan? haha. Kalau mak aku bace la.

Ok, tu je bebelan merapu dari aku. Korang pakei moto dop? Ninja? LC? Lagenda? Wave? Cup petak or bulat? haha. Aku undur diri dulu. Selamat menikmati hujung minggu dengan sebaiknya. Assalamualaikum.

32 comments:

Afizz said...

aku pon nak moto jugak...~ Dah la rumah aku jauh dari sekolah...:l

AnWaRnAiM said...

@Afizz
huhu..da ade lesen erk?

Afizz said...

@AnWaRnAiM

Belom ada lagi...ayah aku suruh amik tahun depan...

AnWaRnAiM said...

@Afizz

ow0oh..camtu..huhu ton depan amik kreeta trus la..pg skolah nek kreta..haha

Roxy zai said...

aku ada lesen kreta jaa..motor takdak!haha

Zikri Husaini said...

aku pulak lesen motor ada...motornya pulak takda..heee

AnWaRnAiM said...

@Roxy zai
huhu..tapela..lagi syiok..hua3

AnWaRnAiM said...

@Zikri Husaini

hah..sama la kita..haha

gnesop.com said...

wah.. best nyer bapa belikan motor :)
SOp dulu pun belasah moto bapa..

mmg byk kemudahan dgn motor ini.. cuma jgn salag guna jer.. huhuhuh

LC135 mmg cun!

hans said...

untungnya budak2 zaman sekarang

P/S : Bila Ego Setinggi Langit Memang Akan Jadi Susah Untuk Mengaku Kelemahan Diri

AnWaRnAiM said...

@gnesop.com

ye..kalau kputusan ok la..huhu
uih..same la..ngee..

ha ah..jgn merempit suda..huhu
>.< mmg cun!!~

AnWaRnAiM said...

@hans
ooo..yeke..hmmm~

Amir Izzat said...

haha..bro, ada satu je kau lupa... boleh bawak aweks...hehe

xda lah.. ak pun baru je dapat lesen.. P..(dah lama sebenarnya)..

ha,ak pakai lagenda 110z. dulu ayah nak amik wave secod hnd.. tp ak xmau.. last legend..

ak doakan ko akan dpat motor cepat2... hehe..

p/s: knp kebanyakan bapa memilih motor wave ye? hairan..

Matt said...

bestnya bapak dia nk belikan moto..huhu..

nuyen said...

eyt naem . ayat kamu berceloteh hebad betol . ni syg kamu neyh

AnWaRnAiM said...

@Amir Izzat
haha..tu bahaye tu..

ooo..aku baru buat latihan 2 jam la..lagi 8 jam..huhu

oooo..best la no..tringin aq..huhu

P/S:jom tanya dyorang..haha

AnWaRnAiM said...

@Matt
kalau exam ok..hehe

AnWaRnAiM said...

@nuyen
oh..x prasan plak hebad..haha..thx =)

Norhayati Rostam said...

Akak setakat motor yamaha cup tu ada la.
Haha.

*Wondering la.naim penah dengar kura-kura terbatuk ye?
Hebat Naim nih.

AnWaRnAiM said...

@Norhayati Rostam
haha..kira ok la pada tadepe..hehe

ha ah..pernah..kura2 naim asyik2 tbatuk jew..nak denga dtg la umah..haha

Norhayati Rostam said...

@AnWaRnAiM
haha.
apa kata naim bawak ke sini.
lalala~

AnWaRnAiM said...

@Norhayati Rostam
huhu..nilai erk..tggu situ..satgi naem mai..haha

Legasi Piston Pecah said...

aku bawak motor pon masa umur dah nak dekat 19 tahun...pakai duit loan...

AnWaRnAiM said...

@Legasi Piston Pecah
haha...pakai duit loan je an,,

g0m0k9enDek said...

sekolah gomokpendek depan umah. xder penah mmpi nak g sekolah naik moto! nek beskal jerw!!!

AnWaRnAiM said...

@g0m0k9enDek
haha..bes2..camtu jalan kaki jew..pkul 7 relek2 lg pon boley..

Anonymous said...

hai naim, mate boleh A ka?hihihihi

Fitrihadi.com said...

kalau ada duit lebih ambik lc ar..dia performance mantap, rupa pun mantap..memang mantop ar

AnWaRnAiM said...

@Anonymous
entohlew..huhu

AnWaRnAiM said...

@Fitrihadi.com
itula..mmg kepuasan abadi..

kiterkitikitu said...

kalo dah ada moto nk kena jaga2 atas jln ni. kengkadang bkn moto yg merempit, biasanya keta besaU yg dok letak mata kat dagu :)) x tgk kanan kiri.. maklum ler, keta besaUUUU mana nk nmpk moto2 yg kecik ermmm

AnWaRnAiM said...

@kiterkitikitu
ha ah...itu la pasal..bahaye ow..owg da besauUU an..huhu