Feb 23, 2010

Cara tengok kasut kulit babi



Assalamualaikum.Aku dapat topik ni dari email yang diberi oleh ibuku,hu3.Awas kepada umat islam.Kasut yang diperbuat dari kulit babi murah dan terhangat di pasaran.Banyak tempat2 yang menjual barangan ini terutamanya komplex membeli belah seperti:

1.Perangin Mall
2.Bukit Jambul
3.Gurney Plaza
4.Komtar
5.Sunshine
6.Gama
7.Pacific
8.Sogo
9.QueensBay [ada aku tengok kat pulau pinang masa aku jalan2,hu3]

Cara nak syak kasut kulit babi ialah:

1.Harganya lebih murah dari kasut yang lain
2.Biasanya kulit babi ini dipasang di bahagian dalam kasut kerana ia lembut
3.Paling banyak pada kasut kanak2 perempuan,kasut wanita pun banyak
4.Sandal lelaki

Kalau ada 3 titik dalam satu tompok tu jangan beli kerana itu kulit babi.





Jadi tolong pesan kat kawan2 korang ke orang rumah ke atau sape2 jew saudara islam kita supaya tidak membeli kasut yang diperbuat daripada kulit babi ini.Wallahualam.Assalamualaikum...

21 comments:

mi3ra said...

good info
rupanya kat bhgn dlm
pnat usya yg bhgn luar
nect time akan ku usya bhgn dlm shingga juling mate (-_-")

zulhilmi said...

kirenye bhgian lua tu leh la pgg kn?

AnWaRnAiM said...

miera : ha3...berusaha brsgguh2 na..ngee~

AnWaRnAiM said...

zulhilmi : klaw nak cek nak pegaang, pegang la,lepas cek mesti kita tawu kan,klaw tu klit babi letak balik,x pyah pegang..

[[iidyLL_iceneSS]] said...

pasni nk check n usha2 la 3 dot 2..trasa ingin tahu..
gud info..tq

AnWaRnAiM said...

hu3..same2 :)

Mashi said...

macam2 la zaman sekanrang ni
dunia dunia
Gud info!!!

ejaa said...

ooh baru tau. huhu tq!!

saya_arief said...

good entry..
tq..

naem said...

mashi, itulah dunia masa kini

naem said...

ejaa, same eja :)

naem said...

arief, same2 jge :) sharing is caring

suria_reaL said...

gud info...nti klu nk beli bleh la cek... tp bhaya gk kn nk memilih ni, nti kite pgang nk cek tu n klu cek kasut mmg dr kulit B***, mcm mn tu...hehe

naem said...

klaw nak cek nak pegaang, pegang la,lepas cek mesti kita tawu kan,klaw tu klit babi letak balik,x pyah pegang..

wardatussofia said...

wah..tahniah.best info.teruskan2

AnWaRnAiM said...

iyew..thx sahabat

rossoneri said...

owh....thanx

djambu puadovich said...

peniaga2 yg jual kasut kulit babi ni mmg tak sensitif. harap je duduk kat malaysia daripada lahir...

Mummy Dasy said...

Good Info... smpi skang masih lg confuse sbb tu xberapa conficent nak beli kasut kulit..

AnWaRnAiM said...

erm..dah tw0o bgusla..

Farah MR said...

ingatkan yg bintik2 tu juz for decoration..rupanya..huhu