Nov 11, 2010

Belajar Dari Kesilapan


Assalamualaikum. Korang tahu tak dulu aku seorang yang sangat annoying plus tak boleh blah dan amat tak menyenangkan orang. Aku dulu seorang yang tak dapat nak terima pendapat orang. Sekali orang tegur je aku dah buat gaya menyampah, atau pun perli. Tapi nasib baik time tu aku syok sendiri je berblogging. Takde la nak nyusahkan orang nak sakitkan hati orang.

Tapi lama kelamaan, diri aku semacam automatic belajar menerima teguran orang. Semuanya kerana alam maya. Aku semakin matang. Dalam alam maya, banyak benda baru yang aku dapat. Aku dapat tengok reaksi orang/ blogger, aku dapat tengok keadaan sesuatu kejadian. Ade yang cool je terima pendapat orang sebab dia tahu kelainan persepsi seseorang manusia, ade yang seperti mahu menyakitkan hati si penegur pabila ditegur kerana mahu betul saja.

Bila terkenangkan apa yang aku buat, wah, bodohnya aku. Like beruk betul. Yes, Pengalaman mematangkan kita. Aku rasa kalau tak berkecimpungla dalam alam maya ni, adakah aku seperti beruk itu, seseorang yang langsung tidak matang. Kerana kurasakan alam maya memberi banyak pengalaman kepadaku. Ataupun memang masa yang mematangkan diriku?

Banyangkan kalau aku tinggal kat rumah, tengok tv dengan cerita katun adik- adik aku, main ps2, tidur. Boleh matang ke erk, dalam alam maya boleh berkongsi pendapat, berkawan, menambah ilmu (konon) dan sebagainya . Alam maya terlalu luas untuk kuungkapkan dengan kata- kata. Segalanya ada di sini. Di sinilah aku belajar dari kesilapan. Di sinilah aku belajar untuk menjadi matang. Di sinilah aku mendapat ramai kawan. Terima kasih streamyx, haha.

20 comments:

Anip™ said...

Kite lihat sape yang kene..wahahah~

AnWaRnAiM said...

@Anip™
oyeah~ haha

Ckin Kembaq said...

betul tu..banyak yg kita boleh manfaatkan..yg buruk kita tnggal ye dik.. Manusia mmg tak smpurna, tp kita yg kna smpurnakan diri kita.. n_n

AnWaRnAiM said...

@Ckin Kembaq
yep..btul tu..thx akk n_n

Amir Izzat said...

ayat tak leh blah. "terima ksih streamyx".haha.. betul tue.. ak dah matang dah nie rasanya. haha(leh dah cri bini).kuang2

Norhayati Rostam said...

'Terima kasih streamyx'
wahaha~
Yang ni takleh blah.
Siap promote lagi.
Dah macam script iklan kat tv dah.

rossoneri said...

heheh siap buat iklan streamix lagi..

tu lah bila ingt balik perangai tak matang dulu rasa kelakar je

AnWaRnAiM said...

@Amir Izzat
haha..mmg xleh blah..
ngee...nnti jmput aq mkn nasik minyak..

AnWaRnAiM said...

@Norhayati Rostam
haha..ni la post xde keje..ngee~

AnWaRnAiM said...

@rossoneri
ha ah..rasa pelik je an..huhu

Amirez said...

owh, iklan streamyx rupanya hehe

AnWaRnAiM said...

@Amirez
saje tambah pkataan tu kat hjung..hehe

Affan Ruslan said...

Salam.
Satu pandangan sisi yg bagus.
:D

AnWaRnAiM said...

@Affan Ruslan
huhu..thx bro..

Fitrihadi said...

internet memang luas kan..banyak pengalamn boleh ditimba disini..tapi ada gak keburukan dia. kena pandai2 belajar ar..

AnWaRnAiM said...

@Fitrihadi
yep..byk gak kburukan..kna pndai jga dri..

Anzur Anuar said...

nanti jemput makan nasik minyak k. :D

Entry terbaru: Nasihat untuk orang bercinta

AnWaRnAiM said...

@Anzur Anuar
hahaha..ok bro..no hal..XD

akubiomed said...

Kesilapan dijadikan pengajaran untuk memperbaiki diri pada masa hadapan

AnWaRnAiM said...

@akubiomed
yep..btul tu bro..