Dec 5, 2010

Edit Foto Contest | Qaseh Dalia Adelia


Assalamualaikum. Sudah lama tak join contest ya, masa sangat mencemburuiku, huhu. Kali ni aku nak join contest yang dianjurkan oleh Kak Qaseh Dalia Adelia. Panjang sungguh nametu ye? takpe, just call Qaseh, kan? hee~ Contestnya sangat mudah dan best, sebab kita hanya perlu edit gambar, gambar ape? Ape2 pon boleh~ janji edit sendiri ye.

Kak qaseh buat contest ni sebab dia suka edit- edit gambo...kot. hoho. Dapat tahu contest ni dari dauspozi dan beliau yang tag aku untuk join contest ni, thank brader. Baiklah, tanpa membebel panjang bawah ni gambar yang nak dipertaruhkan dalam contest ni.

SEBELUM
Klik Untuk Tumbesaran Yang Memuaskan

SELEPAS
Klik Untuk Tumbesaran Yang Memuaskan

Hoho, cover novel. Beliau adalah sahabatku dan cita- citanya ialah penulis. Aku edit picture ni semalam sebab sesaje takde kerja sebelum daus tag aku lagi. Aku tanya dia kalau dia nak buat novel tajuk apakah yang diletaknya, "Riyawat Cinta Mujahidah". Oleh disebabkan orang dalam gambar lelaki, kawan aku suruh letak Mujahadah. Tagline pula? Aku rasa dihargai.. Then aku edit la gambarnya. 

Beberapa jam selepas itu, aku telah diinform oleh daus bahawa aku ditag untuk menyertai contest kak qaseh. Aku pon terfikir untuk guna picture ni je lah. So itu lah cerita dia, hoho. Papepon, semoga cita- cita beliau tercapai, huhu. Edit gambo pakai photoshop 7.0. Kuno tak? huhu. Untuk pengetahuan semua, contest edit foto ni sangat meriah dan dapat sambutan yang menggalakkan!! Tak terkira contestantnye, hehe.

So, kepada sesape yang nak join contest ni boleh ke blog penganjur untuk maklumat lanjut, due datenya pon masih lambat lagi iaitu 31 Disember 2010. Dan pengumuman pemenang akan diumumkan pada 8 Januari 2011, time tu aku dekat asrama, camne tu? Takpela, Aku tawu aku tak menang, join pun sebab ditag, ngee~. Oklah, saya undur diri dulu. Assalamualaikum.

21 comments:

Mera Zati said...

hehe ade join gak,,btw cool editing,,goodluck :)

myraVea said...

Nice2..good luck! :)

Unknown said...

@mera zati M.z
huhu..thx! anda juga :)

Unknown said...

@myravea
heee~ thx :)

nur said...

gudlak
ALL IN ONE

♥ solehah ♥ said...

nice editing..
nmpk cool je editing ne tw..
tenang jk mta tgok.
ngee :)
btw.gudluck to you too kei.

Qaseh Dalia said...

Salam singgah ye dek...wah2 penulis tu sungguh jiwang ye..semoga trcapai cite2nye..ehehe btw cantek editing tu..suke sawah padi ke tu?ngeh2 kalau menang sis pergi asrama adek ye..hik2..thanx juin n gud luck tau

ynn said...

santik juga ni...ahaks...;d

Panduan Buah Pinggang Sihat said...

Ada kontes lagi.Banyak blog yang aku lawat semuanya ada kontes.

yanna faisal said...

wahhh...cantek cantekk cantekk
good luckkk

syahrilhafiz said...

wow cun!!
qaseh tu yang cun..haha

hans said...

gudluck weih

P/S : Cek Nuffnang Dah Sampai! Yehaaaaa!

Unknown said...

@nur
thx :)

Unknown said...

@♥ ohh solehah ♥
oh iye..
huhu..
thx ya :)

Unknown said...

@Qaseh dalia adelia
hik3..pegi jngan x pg..huhu
thx btw :)

Unknown said...

@rieyana ynn
huk3..xde la..

Unknown said...

@Panduan Buah Pinggang Sihat
ramai orang murah hati nak bagi hadiah..hoho

@yanna faisal,
hik3..thx :)

@syahrilhafiz,
ko mmg, hoho

@hans,
thx bro~

Cik Siti Rahmah Bahrom said...

hi. nice pix :) thanks cz komen ye!

Anonymous said...

kena chya ke pic tu..gurau jeekk..harap menang

shindosai said...

dude. saje lawat.
http://ibaimerepek.blogspot.com/2010/10/edit-foto-contest.html

Unknown said...

@siti rahmah bahrom
no hal :)

@geramgaram,
hik3..thx :)

@shidosai,
gud luck :)

AQ NaiM