Dec 3, 2010

Kat Mana Tempat- Tempat Nak Ping Entry?


Assalamualaikum. Hari ni aku bangun awal dan tak sambung balik sebab semalam tidur awal. Sekian diari sabtuku, huhu. Kali ni aku nak senaraikan semua tempat yang penting untuk bloggers iaitu tempat- tempat nak ping entry. Bende ni memang penting untuk blogger, kerana ia kita boleh menyampaikan entry kita kepada orang ramai dengan pantas dan mudah, kerana ia kita boleh up trafik blog, memang cirit kalau ada yang kata takmau up trafik blog, huhu.

Ping Website

Gengblogger.com
Kelantanbloggers.com
Selangorbloggers.com
Johoreanbloggers.com
Storyanda.com
Wcrayon.com
ping.yanmieonline.com
kakikomplen.com
innit.nuffnang.com
bloggerping.co.cc
bloggercrew.in-malaysia.org
rakanblogger.blogspot.com

Yang bawah ini pula aku tarok tempat- tempat yang boleh kita ping entry di Facebook. Facebook pun sangat membantu juga kalau kita ping entry. So jom ping kat facebook, sedangkan hans dan daus pon tarok entry diorang kat facebook, huhu.

fb.me/MalaysiaBloggerUnited
fb.me/GengBloggers
fb.me/bloggertegar
fb.me/gengblog
fb.me/bloggers.malaysia
fb.me/msblogger
Kelab Blogger
Blogger Muda United
Blogger Ping
Kaki kaki Blogger
Malaysia Blogger Links

Baiklah, itu je yang aku tawu. First sekali mesti gengblogger, huhu, sebab gengblogger adalah tempat pertama aku ping entry blog aku. Time tu baru dapat komen dari visitor yang datang, seronok tahap klimaks aku time tu. Sekarang Gengblogger pun dah sihat sepenuhnya dari demam malware. Kalau korang tahu lagi tempat2 yang boleh ping sila share di bahagian komen ye :)

32 comments:

JueHasrul said...

sy tau! sy tau! bwu smlm sy tau! dkt Home/rumah!! Ping kat situ okey... ^_^

Panduan Buah Pinggang Sihat said...

Buat masa ni aku hanya ping kat pingler.lagipun pingler ada plugin yang disediakan untuk integrasi denga WP.

Bila masuk je entry baru,pingler secara otomatik akan hantar entry kita ke seluruh pelusuk internet.Tak payah dah kita pergi ke laman web pingler.

Saya nak tanya masih perluker ping ke tempat lain kalau menggunakan WP self hosted?

Amir Said (dapurmalaysia.com) said...

banyak sangat pingler site ni. aku guna geng blogger je... yg lain2 x guna sebab malas..

Nas said...

yeah..same ngan aku..aku first ping kat gengblogger sebelum usha2 tempat2 len spt johoreanblogger n selangorblogger..tp yg xlen2 aku xusha lagi....
kat fb banyak aku ping



kondom-kondom yang pelik dan pelbagai perisa! (18SX)

Faisal said...

@Amir Saidhaha..aku pun mls nk ping jgk sebenarnnya

2day said...

aku pun ada bt entri ini..tempat aku ping len skit dari yg ada lam senarai tu..kul 8 mlm tu aku akan publish..visit lah t -)

Unknown said...

like skali
:)

Idy Saha said...

wah, thanks for this info.
LIKE sgt. =)

hans said...

wah
banyak rupanya
aku tahu satu dua jer

P/S : Apa Yang Terangkat Bila Ada Kakak/Abang/Adik Angkat!

syahrilhafiz said...

aku punya friendpage boleh gak..sila2 kan semua ping..
kang aku boleh usya entri korang..hehe

Unknown said...

@Jue_Da (^_^),
yep, kat situ..hehe

@Panduan Buah Pinggang Sihat,
pingler secara otomatik akan hantar entry kita ke seluruh pelusuk internet, contoh ke mana ye?

aku rasa perlu je kalau ko rajin la..huhu macam ping kat gengblogger ke..atau ping website kat atas tu..sebab ada orang betenggek dok tunggu orang ping..

thx btw for info pingler tu.. :)

@Amir Said,
hoho..memang banyak..

@nas,
huhu..same2..ape lg..terjah lee~

@Faisal,
=)

@ 2day,
insyaAllah :)

@akmalhilmi ,
heee..thx :)

@Idy Saha,
same2..oyeah :)

@hans,
byk lagi kut..try la guna..huhu

@syahrilhafiz,
seyes? haha..nnti aq tarok kat fp bro..

Cikgu Dahlia said...

good sharing! :D

sis biasa ping 5 tempat jer...

Unknown said...

woho... terima kasih kerana menyenaraikan tempat-tempat tersebut. jasa baik anda sangat dihargai

akubiomed said...

Ping Pong. Memang tak banyak ping tempatan. Terima kasih kerana berkongsi maklumat

Anonymous said...

good informaion..

Unknown said...

@DaHLia,
owh..leh guna yg kt ats ni :)

@Mr. Azman @ Kreuger,
owhoho..terima kasih juga =)

@akubiomed,
ha ah..yang aku senaraikan ni kiranya tempatan punye la..hee~ sama2..

@sadieq,
=)

Fareast said...

Like This.. hehee
:D

hans said...

malas guna banyak2
cukuplah innity,facebok, ym, twitter dengan geng blogger
heehehehe

P/S : Apakah Perasaan Anda Apabila Umur Anda Menjadi Bahan Tekaan? Gembira Atau Duka Atau Tiada Apa - Apa Perasaan?

Unknown said...

@Fareast
hehe :)

Unknown said...

@hans
owh..takpela..blog ko da mantoopp..huhu

buzymovie said...

klau nak ping blog kt innit pun bleh gak..

Anonymous said...

wah! bnyknye..

selalu aku ping dkt gengblogger je

tq 4 sharing

Unknown said...

@buzymovie
yep..

Unknown said...

@Teruna Suci
huhu..same2 :)

Cahayamylife said...

Pernah ping dekat innit je kot.
Geng Blogger maybe ada la sekali agaknya.
Wahaha~

Ali ridha said...

ping terkeluar lipas.

Unknown said...

@Norhayati Rostam
haha..gengblogger gne fb..

@ali ridha,
apakah itu?

effa said...

good info.thanx..

i follow u kay =)

Unknown said...

@effa
oukieys..thx ye :)

inanur@TH said...

TQ sharing info ni.

Aqilah Azmi said...

THANKYOUU !

Anonymous said...

Ade satu lg ping blog malaysia / ping aggregator malaysia yg sy salu guna sbb sng nk ping. nama dia kakiping .korg try la ye :)

AQ NaiM