Dec 24, 2010

Kenapa Saya Suka Oh! Media Network


Assalamualaikum dan salam sejahtera! Kali ni aku nak join contest yang di anjurkan oleh pihak Oh! Media buat julung kalinya. Korang tak tahu apa itu Oh! Media? Pergi hentuk kepala kat bantal, mybe ada fail hilang dalam kepala korang time tidur, hoho. Takdela. Pergi Sini - Fanpage= Oh! Media, Blog= Ohmedia.my.

Oh Media Network adalah sebuah syarikat berdaftar (registered with SSM Berhad) yang bertapak di Kuala Lumpur, Malaysia. Memiliki ramai krew terlatih bergelar graduan hebat dari Multimedia University dan Limkokwing University - Oh! Media

klik gambar untuk full snap page Oh! Media

Pada mulanya nak jadi yang first join contest ni, tapi bila search kat google ada suda 2-3 blog yang menyertai contest ni. Melepas hadiah yang komfem dapat dari oh media. Pernyertaan yang pertama juga akan menerima hadiah. Itulah hadiah komfemnye, hihi. Oleh itu aku bercadang untuk panjangkan post ini dan mengarang dengan tenang.

Kepada korang yang nak join contest mudah dari Oh! Media ni boleh ke laman ohmedia.my untuk maklumat lanjut. Korang hanya perlu nyatakan sekurang- kurangnya 5 sebab mengapa korang suka Oh! Media Network. Mudah bukan? Dan hadiah bernilai Rm1550 akan menunggu anda! hoho.

Korang suka oh media? Saya suka! Kenapa?

1. 24jam beroperasi mengepost something di fanpage ohmedia untuk followers mereka. Kadang- kadang ada yang berbunyi. Perh~ Admin oh media ni tak berehat ke? No wonder la, ada lebih kurang 10 krew di fanpage oh media yang sentiasa berkhidmat tak silap aku. Kan3? hehe

2. Mempunyai banyak cawangan seperti Oh! Tidak, Oh! Artis, Oh! Jika, Oh Islam dan sebagainya membolehkan para pengguna internet melayan post yang dikeluarkan, berkenalan sesama manusia, bergaduh, berkongsi pendapat, dan sebagainya. Memang superb la oh media!

3. Oh media juga akan menghiburkan followers mereka dengan gambar, video, posting atau apa- apa sahaja yang menarik contohnya baru- baru ini gambar "Korang yang lelaki tu, try la kasi message macam ni kat girlfriend korang.." hik4.



4. Informasi yang disampaikan oleh oh media mengikuti perkembangan masa dan memang best, tepat, cepat dan tepat, hoho. Setakat yang aku tahu la.

5. Walaupun oh media berjaya dengan cemerlangnya, tetapi oh media tidak lupa dengan sesi 'Sampaikanlah Walau Satu Ayat' di blog Oh! Islam. Yela, kadang- kadang ada manusia melupakan Allah apabila sudah berjaya yang hanya di dunia. Walaupun kita berjaya, kita tidak boleh lupakan Allah. Dialah yang mengurniakan rezeki kepada kita. Kesimpulannya, aku kagumlah dengan oh media.



6. Aku tengok dulu memang banyak jenis 'haters' yang menegur/ mengutuk pihak Oh! Media samada dengan cara yang betul ataupun salah dan krew Oh! Media tidak berputus asa dan sentiasa memperbaiki kelemahan mereka sedikit demi sedikit sehingga segala kes semakin reda tidak sekencang dahulu.

7. Kadang- kadang aku tersengeh tengok orang dok berebut komen 1st selepas Oh! Media post something kat wall diorang, hehe. Lepas tu adala orang yang menyakat apela, haha. Bawah ni gambar first time aku rebut firts, time aku jadi pengkomen pertama, haha! Aku Puas!

Cara mudah kreatifkan profile facebook


Aku rasa yang tu je kot kenapa aku suka Oh! Media Network, malas nak fikir banyak- banyak lagi, hehe. Tarikh tutup contest mudah ini adalah pada 31 Disember 2010 jam 11:59 malam. Oleh itu, cepat- cepatlah korang join contest ni erk. [entry contest] huhu. Aku undur diri dulu. Assalamualaikum.

6 comments:

ftrhd said...

woah good luck bro!

Unknown said...

@Fitrihadi
hik3..thx :)

Ali ridha said...

hadiah agak besar tu.

DarkaceMedia said...

goodluck bro

Encik Ska said...

Good luck :)

Unknown said...

@Ali ridha
tula..memang besat..

@DarkaceMedia,
thx :)

@Encik ska,
thx ye :)

AQ NaiM