Dec 14, 2010

Jom Rembat Widget Pelawat Dari Gengblogger.com


Assalamualaikum. Sihat? Dah makan? Dah Mandi? Sihat? Korang suka guna gengblogger.com tak? Untuk yang belum tahu, kini gengblogger telah memperkenalkan satu widget yang menarik kepada pengguna gengblogger iaitu widget pelawat. Dengan widget ini, korang boleh memaparkan pelawat terkini ke blog korang dari pengguna Gengblogger.com.

Jadi, kepada yang gemar sangat meletak widget di blog tu, boleh la try widget pelawat dari gengblogger.com ni. Smart pun smart, bila aku pasang widget ni kat sidebar, aku rasa akulah orang yang paling bergaya kat dunia ni. Taknak try? Baiklah, ada 3 jenis stail widget yang gengblogger sediakan. Ctrl + Klik untuk tumbesaran abadi.

Stail 1
Id gengblogger + Url Blog

Stail 2
Id gengblogger + Masa lawat

Stail 3
Gambar saje

Aku suka yang stail ke 3 tu! Agak smart kan, ternyata korang haruslah merembat widget ini dan tarok dalam blog. Widget ni korang boleh dapat melalui http://gengblogger.com/widgetpelawat.php. Pastikan anda login ke gengblogger dahulu ye. Ataupun korang pergi ke setting, klik la widget pelawat. Saya undur diri dulu. Assalamualaikum.

17 comments:

shura shushi said...

nak jugak!!
=)

hans said...

owh
berat x kalau letak dkt blog?

P/S : Traffic Minggu Nih! Tutorial Letak Link Entry Anda! Ada Sesiapa Suka Shawls Yang Cantik!

Akram said...

rasenye..kne pikir dulu la kalo nk pkai ni. widget kt blog aku dh mcm2..haha

Unknown said...

@I.s.h.u.r.a.I
dapatkan! hehe

@hans,
Tak la berat sgt..kalo guna stail 1 tu ok la..yg 3 byk pic..

@Akram,
haha, fikir2kan yg mana trbaik..

Anep™ said...

wahahah~ aku tahu pon dari ko...

hans said...

ku takut berat jer
blog ku pun dah berat dah

P/S : Traffic Minggu Nih! Tutorial Letak Link Entry Anda! Ada Sesiapa Suka Shawls Yang Cantik!

Ali ridha said...

lebih kemas widget ni.

Ali ridha said...

aku tak sampai hati nak rembat ni.

Amir Izzat said...

aku suka stail satu sebab ada link kat situ..(terjumpa stail 1 kat blog azrul)..

ehhe..best nie..nak pasang..bagus gak ko nie..hehe

Unknown said...

@Anip™
yeah~ hik3

@hans,
kalau bubuh nti brat better x yah ltak..huhu

@Ali ridha,
haha, apesal x sampai hati plak..

@Amir Izzat,
aq pon rsa nk ltak stail 1 jgak..nnti aq pertibang kan..hik3

Admin said...

klaw slaen gengblogger,
die xley nk ksan kew?..huhu

Unknown said...

@ahsfantasy24
a..tabuley sbb ni gengblogger yg buat..hehe

Nas said...

thx atas info itu..aku pun pernah tgok blog2 lain yg papar widget ini.....aku tak tahu nk cari cmne...anyway thx aaa... :)

Afendi Othman said...

bgus2....hehe...tp kalo trafic load ok leh la include...blogspot laju kot load dia...

chenta said...

wah...sungguh menarik!nak try la ^_^

Unknown said...

@nas
haritu tgok blogger pkai pon xtaw camne nk buat..pastu terjah la gengbloggerr.huhu

@Afendi Othman,
boley thn la~ hik3

@chenta,
try jgn x try :) huhu

Miss Anna Beauty said...

view my blog www.missanabeauty.blogspot.com

AQ NaiM