Dec 30, 2010

Gempakz Siot Ini Blog!


Assalamualaikum. Korang sihat? Lama siot aku tak update blog ni. Tapi bulan ni entry paling terbanyak yang telah dilahirkan di blog ni, hoho. Yela, update selagi boleh. Tinggal berapa hari ja lagi aku akan meninggalkan alam maya ini sebelum aku masuk asrama. Sob2~

Baiklah, kali ini aku nak buat review special untuk salah satu kawan baik aku kat alam maya ni iaitu tuan punya blog gempakzsiot.blogspot.com. Pernah dengar or tengok tak blog ni? Fuh, kalau yang belum tu memang korang antara manusia yang rugi, ahaha. Bawah ni screenshot blog anip.


Kita start dengan biodata tuan punya blog dahulu. Nama penuh tuan blog ni anip. Korang boleh panggil dia anip je. Ataupun kalau korang nak panggil dia abu pun takpe, haha. Umur dalam lingkungan 21 tahun, betul kan? Muda lagi tu, kira sapa nak rembat dia ni buat laki rasanya boleh lagi. Anip ni pon orangnya sangat friendly tahap gila bab, serius aku cakap. Nak tengok muka dia? Comel siot. Macam budak tak baligh lagi! (amek ko) haha.


Tett, ni blogger misteri dowh, tak leh tunjuk muka dowh, nanti pecah tembelang la dowh, hoho. Oleh itu korang tak boleh la nak tengok muka dia, mesti semua kecewa kan tak dapat tengok muka comel dia? takpe, korang boleh merayu kat dia, tugas aku sekarang untuk review blog beliau, huhu.

Pagerank: 2 (Hebat siot)
Alexa Traffic Rank: 725,123
Traffic Rank in MY: 4,679

Amacam? Gempak kan? Dari kajian yang aku buat, blog gempakzsiot.blogspot.com menerima trafik yang mencecah sehingga 2k+ (2000+) sehari. Trafik blog aku kalau dapat 100+ pon dah puas dah, huhu. Adala aku tanya dia, camna dia boleh dapat trafik banyak tu, dia pon bagi tips, banyak gila, thx bro! Kesimpulannya, dia pon banyak membantu aku dalam arena blogging ni. Mekaseh~                        

Jom..
Follow Blog: http://gempakzsiot.blogspot.com
Like Fanpage: http://www.facebook.com/gempakzsiot
Follow Twitter: http://twitter.com/gempakzsiot
Dan kalau korang berminat nak exchange banner atau link dengan anip bolehlah pergi ke sini dan sini. Free je, tak rugi pon kan. =)

Isi Kandungan - Berdasarkan pemerhatian aku, blog anip secara keseluruhannya mengeluarkan entry- entry santai. Tapi yang bestnya, entry- entry santai ni bukan seperti biasa yang blogger lain selalu buat, dalam setiap entry anip akan memberikan info- info yang kita jarang tahu. Aku pon kengkadang pelik kat mana la dia dapat info2 menarik tu. (anip bangga)

Permukaan Kawasan - Hah, ape kebendenye permukaan kawasan ni, blog dia la, aku tak tau nak cakap apa. Bagi aku blog anip agak kemas. Dari atas sampai lah ke bawah takde pon bende2 yang boleh merosakkan mata. Widget yang beliau gunakan juga semuanya berguna sama ada untuk kebaikkan pengunjung mahupun beliau sendiri, takdela widget- widget merapu meraban, huhu.

Berat Blog - Untuk berat blog pulak, agak maintain dan tak perlu diet lagi. Tak percaya tengok gambar bawah ni. Ok la tu bawah dari 100.



Followers - Untuk widget followers di blog pula, seramai 810 yang telah merajinkan diri untuk follow blog beliau dan untuk fanpage di facebook pulak seramai 1388 orang yang telah dipaksa untuk like fanpage tu, haha. Banyak kan? semuanya hasil titik peluh celah ketiak beliau sendiri. Tahniah anip. Korang jangan segan- segan nak follow blog dan like fanpage dia erk.

Dan untuk iklan nufnang pulak, kedudukannya macam biasa iaitu di sidebar, atas header dan bawah post pertama. Memang itu yang nuffnang mahukan. Baiklah, aku rasa sampai situ je kot aku review blog ko erk anip. Jadi, anda yang diluar sana, jangan berlengah lagi. Jom terjah blog anip ni sekarang jugak. Gempakz Siot! Layannzz~

11 comments:

Wan Gerrard said...

blog best..blog anda pun terbaik jugak ~

Cahayamylife said...

Owh..
ni ke yang Naim kata kejap kat Anip dalam fb tadi.
huhuhu.

Unknown said...

yang review dan yang direview dua-dua menarik

Latest Entry : Tips dan cara Blogwalking pantas dan smooth

Unknown said...

@Wan Gerrard
blog dia bez~ hehe :)

@Norhayati Rostam,
ha ah, hehe :)

@Kodet,
oh ye :)

Afizz said...

wah...bagus la korang berdua ni.. saling review antara satu sama lain... :D

Jom Sertai Bloglist MemoriSeorangMuda
Segmen Bloglist MemoriSeorangMuda 2011

Ali ridha said...

gempak habis semua cerita blog tu.
Malaysia Juara Piala AFF Suzuki 2010

Affan Ruslan said...

bila masta aqnaim ngn anip nak turunkan ilmu kat aku?
:)

Unknown said...

@Afizz
memang kami rancang pon..haha

@Ali ridha,
btul3..

@Affan Ruslan,
uit..ko yg masta ckp kami plak..haha

Nas said...

memang gempak siot ko cerita pasal blog gempak siot nih..miahahaha....
mmg gempak pon..da la pagerank dia 2 berbanding aku cuma 0 jer walaupun alexa aku 400k~


Khairul Fahmi, Gadis Indonesia Cun dan Malaysia Juara Buat Pertama kali

Unknown said...

@nas
oh ye..page rank ngn alexa mne pntg lg erk? mcm alexa je..hehe xpe..lme2 naik la tu..blog ko mmg lg hebat dari kami..

paan said...

pergh , mantap2.. sampai 2000 visitor sehari.. memang bez la...

AQ NaiM